Iso(mpi) tyttö tangolla

Olen aina ollut ulospäin suuntautunut, sosiaalinen, tempperamenttinen ja tutustun helposti uusiin ihmisiin. Silti, kun painoni oli suurimmillaan, näin jälkeenpäin ajateltuna olin varuillani ja mietin paljon mitä muut ajattelevat minusta. Olin epävarma itsestäni monessakin asiassa. Tein myös aika rajua pilaa itsestäni ja painostani. Olin muka sinut painoni kanssa ja taisin yrittää osoittaa sitä muillekin. Oikeastihan jos on sinut painonsa kanssa, ei ole tarvetta vitsailla omasta ulkomuodostaan muille..

Siksi haluankin kirjoittaa tästä aiheesta. Moni isomman kokoinen nainen varmasti miettii "voinko tehdä tätä tai tuota, kun painan x verran". Minäkin olen miettinyt. Harmittelin painoani ennen tankotanssi kurssin alkamista, mutta vaikka kilot ovat tulleet takaisin niin jonkinasteinen itsevarmuus omasta tekemisestä kuitenkin säilyi. "Kaikki muut ovat varmasti pienempiä kuin minä siellä kurssilla." Niin ovatkin. Mitä sitten?




Jos jotakin haluaa tehdä, on epävarmuutensa vain voitettava. Itselläni ei ole tankotanssi tunteja takana kuin vasta viisi, mutta uskallan sanoa, että isompikin nainen siellä tangolla pysyy ja pärjää.

Itselleni tangolla korkealle kiipeäminen on vielä hankalaa, koska painoa on paljon ja yläkropan lihakset eivät ole kunnossa. Silti kehitystä on tapahtunut jo tässäkin ajassa. Kuitenkin pitoa tangolla pysymiseen löytyy, kerrankin isoista sisäreisistä on hyötyä :D Ja siellä tangolla kyllä huolet ja murheet unohtuu, kroppa vahvistuu ja ne kilotkin karisee. Olen isoin ryhmämme naisista, mutta muiden hyvä kunto motivoi itseänikin laittamaan oman kroppani takaisin kuntoon. Ja koska tankotanssi on vienyt ihan mukanaan, tekee mieli treenata myös kotona, jotta siellä tangolla olisi helpompi olla.



Joten jos vähänkään tekee mieli kokeilla tankotanssia älkää antako ainakaan painonne estää sitä toteuttamasta! :)


Ja jos joku epäilee, ettei isot naiset pysty niin katsokaapa seuraava video Emma Haslamista :) Go Emma!

https://www.youtube.com/watch?v=eqzUI5t9qJ4

Mahtavaa vappua jokaiselle! :)


Kommentit

Suositut tekstit