maanantai 23. tammikuuta 2017

Fitverstaan PR-tiimiläinen

Mainitsin aiemmin saaneeni todella innostavia uutisia treenaamiseen liittyen.

Pääsen tekemään yhteistyötä Fitverstaan kanssa!

Ostin viime vuonna home training conseptin Fitverstaalta ja koska olin pakettiin todella tyytyväinen, päätin osallistua promoottorihakuun ja pääsin mukaan PR-tiimiin! Pompin ympäri kämppää, kun kuulin päässeeni mukaan :D


Kurkkaa tästä Fitverstaan sivuille!

Fitverstaaseen tutustut parhaiten lukemalla heidän sivujaan, joten mars sinne! Itse olen ollut todella tyytyväinen lämpimään asiakaspalveluun ja tsemppaavaan ilmapiiriin. Kysymyksiin olen saanut vastaukset nopeasti. Fitverstaan tavoite "asiakaslähtöinen työ" on mielestäni todella hyvin onnistunut. Suurin osa ohjelmapaketeista on hinnaltaan 15-29€ ja maksutapoina käy tällä hetkellä laskun lisäksi myös smartum, tyky ja ePassi. Löydät Fitverstaan myös facebookista ja instagramista.

Ja sitten siihen yhteistyöhön. Valitsin testattavakseni Be transformed women weightloss plan -ohjelman. Kesto on 12 viikkoa ja hintaa ohjelmalla on 29€, eli alle 2,5€ viikossa. Karkkipussin hinnalla saa jotain paljon tehokkaampaa tilalle ;) Vaihtoehtoina on ohjeet joko kotiin tai salille.

Lainaus Fitverstaan sivuilta:

"NAISTEN PAINONPUDOTUSPAKETTI!

Valitse sali/kotiversio

Tavoitteet: Pudottaa painoa ja laihtua, mutta lisäksi tehdä iso muutos kehonkoostumukseen ja muokata kehoa mahdollisimman paljon kolmessa kuukaudessa. Erityisen tehokas ongelma-alueille, rasvanpolttoon ja isoa muutosta haluavalle. Unohda pelkkä painon tuijotus ja keskity tavoittelemaan unelmakuntoasi, mikä näkyy peilissä ja olossa!

Sisältö: 12 viikon ohjelmapaketti on jaettu kolmeen erilaiseen treenisykliin ja syklien kestot vaihtelevat kolmesta viiteen viikkoon. Treenit muuttuvat ja kovenevat jokaisella syklillä. Treeneissä käytetään kahdella syklillä myös tehokeinoja, joilla saamme tulokset ja kehityksen aivan uudelle asteelle! Luvassa on varmasti jotain uutta ja erilaista. Paketti sisältää monipuolisen ruokavalion tavoitteisiisi, myös erikoisruokavaliot! Sali/kotitreenien lisäksi saat extratreenit ja erilliset cardioharjoitukset. Harjoittelet oman jaksamisesi mukaan, kuitenkin vähintään 3 kertaa viikossa.

Soveltuvuus: Olet ehkä kokeillut useamman kerran tehdä isompaa muutosta siinä onnistumatta? Tai ehkä lipsut aina vähitellen takaisin vanhaan? Tällä paketilla pistät kroppasi remonttiin, opit syömään stressittömästi ja monipuolisesti, saat uusia terveellisiä tapoja arkeesi etkä enää palaa vanhaan. Kun vain päätät ja haluat onnistua, tämä paketti antaa avaimet toteutukseen. Ei aloittelijan paketti.

Myös sinulle, joka et halua välttämättä pudottaa suurtaa määrää painoa, mutta haluat kiinteytyä ja saada hämmästyttäviä tuloksia kolmessa kuukaudessa."
Kehonkoostumuksen muutosta lähden aktiivisesti seuraamaan omalla kehonkoostumusvaa'allani. Vaa'an tulos ei tietenkään ole yhtä tarkka kuin esimerkiksi inbodymittaus, mutta koska käytän aina samaa vaakaa, samalla vaatetuksella ja aina aamuisin ennen kuin syön tai juon mitään, niin kyllä siitä kehitystä pystyy seuraamaan.

Olen nyt ehtinyt hieman selaamaan saamaani materiaalia ja ruokavalio on monipuolinen ja treenit vaikuttavat pelottavan tehokkailta :D Olen innoissani ja kyllä mua myös hiukan jännittää! Aluksi pohdin, että uskallanko lähteä 12 viikon projektiin, kun lyhyempiäkin olisi ollut tarjolla. Tulin lopulta siihen tulokseen, että nyt on mahdollisuus saada Fitverstaan porukan tuki, kuten myös meidän mahtavan PR-tiimin tuki selkäni taakse (ja kengän kuvia persuksille) koko 12 viikon ajaksi, joten ei tällaista tilaisuutta kannata jättää käyttämättä.

Treeniohjelma alkaa ensi viikon maanantaina ja matkaani voit seurata tämän blogin lisäksi myös instagramissa @treenihulluksiblogi.

Toivottavasti sinunkin maanantaisi on ollut yhtä innostava kuin minun!



keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Rentous



Oppimisen paikka. Miten ottaa rennosti, kun tavoitteet on korkealla ja tulosta pitäisi syntyä? Siinäpä tosiaan pähkinä purtavaksi.

Koen, että viime laihdutusurakkani tyssäsi ollessani liian ankara itselleni. Liian vähän liikkumavaraa dieetin ja treenin suhteen. Vaadin itseltäni koko ajan enemmän ja vaikka olin ylpeä itsestäni, en ehkä kuitenkaan osannut täysin arvostaa sitä mitä olin jo saavuttanut. Lyhykäisyydessään väsyin. Lomalla otin rennosti ja koska olin niin pitkään ollut tiukka, niin dieetin kuin treenimäärienkin kanssa, en enää jaksanutkaan loman jälkeen lähteä jatkamaan täydellä höyryllä. Isäni joskus vuosia sitten sanoi, että virheitä saa tehdä, mutta niistä pitää oppia jotain. Viisas neuvo. Ja myös armollinen. Tein virheen ja aion oppia siitä. Maailma ei kaatunut virheeseen. Muutaman kolhun sain, viimeistään siinä kohdassa kun vihdoin tajusin kuinka valtavan työn olin tehnyt ja miten pitkällä olinkaan, mutta oivallus tuli vasta kun painoa on kerätty parikymmentä kiloa takaisin. No, eihän se auta kuin tarttua härkää sarvista. Tein sen kerran, joten tiedän pystyväni siihen myös uudestaan.

Miten sitä rentoutta sitten lähden toteuttamaan? Ainakin löysään pilkuntarkkuutta ruokavaliossani. Kuten mainitsin, noudatan Fitverstaan ruokavaliota. Mutta olen sallinut itseni ottaa hieman iisimmin. Esimerkkejä: Ensimmäisenä dieettipäivänä (maanantai päivä) löysin Puffet jäätelön pakkasesta. Päätin syödä sen viikonloppuna ja söinkin. Mies sanoi viikolla haluavansa pitsaa lauantaina. Suunnittelin jo etukäteen hakevani itselleni Subin silloin itselleni päivälliseksi. Söin viikonloppuna myös neljä nuuttikarkkia, kun lapseni ei pitänyt kaikista. Siskon tullessa pitkästä aikaa kahville, en kieltäytynyt hänen tuomastaan kahvimunkista. Iltapalarahkan loppuessa otin proteiinipatukan.

Monelle yksinkertainen juttu tuollainen kohtuus. Itse joudun keskittymään oppiakseni, ettei tavoitteet kaadu kahviherkkuun tai jäätelöpuikkoon, jos muuten viikon ruuat ovat dieetin mukaisia. Päinvastoin etukäteen suunnittelemalla, milloin harkitusti poikkean ruokavaliosta on auttanut. Ei tee edes mieli kaikkea ylimääräistä joka päivä, kun tiedän että sellainenkin hetki on tulossa.

Liikunnan suhteen kohtuus taitaa olla kropan kuuntelemisessa. Maanantaina kroppa oli totaalisesti jumissa ja pelkkä käveleminen sattui. Siirsin salitreenin seuraavaan päivään ja availin kroppaa jumppakepillä ja putkirullaillen.

Yritän oppia olemaan stressaamatta turhasta. Ei se paino ainakaan stressaamalla putoa.




Toivottavasti oppi menee perille tällä kertaa. Kolmatta kertaa en tähän urakkaan halua joutua :D




tiistai 17. tammikuuta 2017

Uusi vuosi, uusi mahdollisuus

Vuosi 2016 tuntuu menneen hujauksessa. Vuosi toi mukanaan uuden rakkaan harrastuksen niin minulle kuin tyttärellenikin. Molemmat rakastuttiin tankotanssiin. Upea ja monipuolinen laji! Suosittelen kokeilemaan, jos vähänkään siltä tuntuu. Eikä tarvitse miettiä onko tarpeeksi hyvässä kunnossa aloittaakseen tankotanssia, täysin rapakuntoinenkin voi sen aloittaa, siinä sitä harjoitellessa kehittyy. Aluksi en saanut itseäni nostettua pelkillä käsillä edes maasta, enkä todellakaan kiivennyt tankoa pisin mihinkään, mutta puoli vuotta myöhemmin pääsin kattoon asti ja onnistuin tekemään temppuja myös ilman käsiä.

Painonpudotus ei mennyt niin kuin suunnittelin. Vuoden alkupuolella sain painoa alas, mutta koko vuoden saldo oli vain -1,6 kiloa. Senttejä lähti yhteensä 10,5.

Joulukuussa löysin ilmajoogan. Ehdin käydä vain kahdesti, mutta olen koukussa! Tankotanssia ja ilmajoogaa aion jatkaa säännöllisesti.

Vuosi 2017 on tuonut nyt jo mukanaan muutoksen. Noin viikko sitten kävin ostamassa, noin puolentoista vuoden tauon jälkeen, itselleni salikortin. Tänään olin salilla neljättä kertaa. Ensimmäisellä kerralla jännitti aivan hirveästi. Kyseinen sali on itselleni entuudestaan vieras, mutta nyt alan jo hieman hahmottamaan mistä mikäkin laite löytyy :D. Toista kertaa salille lähtiessä jännitti edelleen. Juoksumatolle päästyäni suurin jännitys haihtui ja ensimmäisessä laitteessa loputkin. Tuli vihdoin fiilis että täällähän mun kuuluukin olla. Treenaaminen on kerta kerralta tuntunut luontevammalta. Vielä en ole ottanut mitään tiettyä saliohjelmaa noudatettavaksi, vaan olen tosiaan tutustunut saliin, jotta edes löydän haluamani laitteet ja välineet. Olen hakenut tuntumaa treenaamiseen ja palautellut mieleen liikkeitä. Liikkeet, sarjat, painot ja toistot olen toki merkinnyt ylös. Olen tosi tyytyväinen saliin jossa käyn. Laitteita on monipuolisesti ja vapaat painot eivät tule koskaan loppumaan omalta kohdaltani kesken :D.

Tämä vuosi alkoi lukemalla 87,4kg ja siitä on nyt kilo karistettu.

Kävin myös ravintolisä luennolla ja nyt ei enää unohdu vitamiinien ottaminen, sen verran kattava tietopläjäys tuli kuunneltua ja kirjoitettua muistiin.

Olen kerännyt myös motivaatiota katsomalla dokumentteja liikuntaan ja treenaamiseen liittyen.

Tässä top3 suosikkini:


  • Froning
  • Fittest on Earth
  • The Barkley Marathons

Ostin viime vuoden lopulla Fitverstaan home training conseptin ja tällä hetkellä noudatan siitä ruokavaliota ja teen kotitreenejä salipäivien lisäksi. Olen ollut todella tyytyväinen Fitverstaan tyyliin, josta huokuu, että jokainen asiakas on oikeasti tärkeä. Kysymyksiini olen aina saanut todella nopean vastauksen.

Instagram on edelleen aktiivisempi kuin blogi itse @treenihulluksiblogi, mutta lupaan aktivoitua myös täällä :)  Läppärini on jo vanha ja väsynyt ja joitakin näppäimiä joutuu hakkaamaan, jotta ne toimivat, joten kirjoittaminen tänne vaatii aikaa (ja hermoja) :D 

Sain tänään todella innostavia uutisia liittyen treenaamiseen, mutta niistä kerron lisää sitten, kun itsekin saan lisätietoja.

Aivan mahtavaa tätä vuotta just sulle!

keskiviikko 12. lokakuuta 2016

Kirottu vaaka! Vai oliko sittenkään?



Vaikka viimeksi jo kirjoitin, että matkanteko kohti tavoitteita on tällä kertaa hitaampaa, niin huomasin vaa'alla käymisen stressaavan minua. Joten heivasin vaa'an kaappiin noin puoleksitoista kuukaudeksi. Stressi vaa'asta alkoi helpottaa, mutta vaatteet alkoi hieman kiristää. Niinpä kaivoin vaa'an maanantaina jälleen kerran esille. Ja kyllähän se paino oli noussut, melkein kaksi kiloa. Matkanteko on tosiaan hitaampaa, kun menee taaksepäin! Kyllä, ärsytti. Mutta en masentunut. Tiedän mitä söin ja tiedän kuinka paljon jätin treenaamatta. Oma vika. Oli siitä vaa'attomuudesta myös hyötyä: huomasin että vaaka tuo myös hyviä asioita mukanaan, mikä puolestaan vähentää stressiä kyseisestä kapistuksesta.

Tässä oma listani:

Vaa'an huonot puolet:

  • Tieto lisää tuskaa :D Vitsi, missä piilee myös totuuden siemen. Kun painoa on omasta mielestä liikaa tai se putoaa hitaammin kuin toivoisi, kapistus aiheuttaa pienoista stressiä. 
  • Tulee keskityttyä ehkä hieman liikaa vaa'an numeroon, kuin kokonaisuuteen. Oma olo, mittanauha ja peili ovat edelleen mielestäni tärkeämpiä. 

Yllättäen niitä vaa'an hyviä puolia oli kuitenkin enemmän:
  • Tieto lisää toimintaa. Kun tiedän mitä painan, keskityn paremmin siihen mitä pitää tehdä.
  • Huomasin juovani enemmän, kun seuraan painoani. Vaa'attomana kautenani unohdin juoda tarpeeksi vettä, enkä syönyt säännöllisesti. (Mikä saattaa johtua jonkinasteisesta hälläväliä -asenteesta.)
  • Edelliseen kohtaan lisäten: syön säännöllisemmin, kun tiedän painoni, koska haluan välttää suurempia mielitekoja ja säännöllinen syöminen auttaa aineenvaihduntaa toimimaan.
  • Kapistus kertoo edistyksen, mutta tulee myös huomattua ajoissa jos tavoitteet ottaa takapakkia. Ilman vaakaa huomasin vaatteiden kiristävän hieman, eivätkä ne istuneet enää samalla tavalla. Siinä vaiheessa takapakkia oli jo melkein sen kaksi kiloa. 
  • Vaaka antaa tiedon. Numero on faktaa. Ei tule kuviteltua ja arvailtua "kyllä mä varmaan oon laihtunu" vaan vaakahan sen sitten kertoo. Yleensä ne kuvitelmat sekoittuu toiveisiin ja ovat asteen verran ruusuisempia kuin todellisuus.  

Voisin todeta, että ei se vaaka olekaan kirottu kapistus. Se on oiva apuväline ruodussa pysymiseen ja tämän kokeiluni jälkeen ei aiheuta stressiäkään pahemmin. Oma saamattomuushan sitä stressiä tuo, eikä itse vaaka.



Kävin vaa'attomalla kaudellani lusmuilusta huolimatta säännöllisesti tankotanssissa ja huomasin jopa hieman edistyneeni hommassa :) Nyt on pää nollattu ja se vaakakin kaivettu taas kaapista ja syksy on tuonut mukanaan myös motivaation treenata enemmän ja muutakin kuin tankoilua. Instagramin (treenihulluksiblogi) puolella tulee oltua aktiivisempi kuin täällä blogissa, mutta koitan täälläkin ehtiä höpisemään.

Mahtavaa syksyä kaikille!